söndag 2 oktober 2005

En fråga ifrån en ny medlem


Hejsan,

Är en relativt ny medlem som bara har kikat in då och då. Bär själv inte gördel utan en korsett. Ville klistra in en länk här men det fungerade inte. Men för att se bilder på mig i korsett så gå till www.staylace.com/albertcst/index6.html
Det finns lite information och bilder på mig på edition 6 till 9.
En liten udda fråga kanske men jag chansar att någon har det här intresset också i en grupp med 50-tals underkläder till stor del.
Jag gillar 40 och 50-tals modet också. Just nu letar jag febrilt efter 50-tals underkjolar helst nya. Är den nån som har något tips om någon som säljer underkjolar här i Sverige jag menar förstås dessa som fick kjolarna att stå ut.
De finns att beställa från Tyskland osv. men jag skulle vilja köpa dessa helst i Sverige.
Det finns ju ett antal föreningar etc. som riktar sig till personer intresserade av medeltiden osv. vet någon ifall det finns liknande för personer med ett intresse för 30- 40- och 50-talet. Jag gillar också den Viktorianska/Edvardianska perioden och det är därför jag en gång började med korsett. Det var mitt historiska klädintresse som ledde mig in på den vägen. När jag var runt 18-25 år så använde jag gördel en period men numera är det bara korsett för min del.
Annalai

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag var inne p책 din sida och tittade p책 dina underbara bilder!
    Det 채r helt otroligt och fascinerande att se dig i dessa korsetter mm!
    ha det tr책ngt och bra!


    >From: "annalai_69"
    >Reply-To: "Tjejers underkl채der 2" <50talstjejerno2@groups.msn.com>
    >To: "Tjejers underkl채der 2" <50talstjejerno2@groups.msn.com>
    >Subject: En fr책ga ifr책n en ny medlem
    >Date: Sun, 2 Oct 2005 05:51:57 -0700
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > Nytt meddelande p책 Tjejers underkl채der 2
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > En fr책ga ifr책n en ny medlem
    >
    >
    >
    >
    > Svar
    >
    >
    >
    >  
    >
    > Svara avs채ndaren
    >   Rekommendera
    >
    > Meddelande 1 i diskussion
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > Fr책n:
    > annalai_69
    >
    >
    >
    >
    > Hejsan,   Är en relativt ny medlem som bara har kikat in då
    >och d책. B채r sj채lv inte g철rdel utan en korsett. Ville klistra in en l채nk h채r
    >men det fungerade inte. Men f철r att se bilder p책 mig i korsett s책 g책 till
    >www.staylace.com/albertcst/index6.html Det finns lite information och
    >bilder på mig på på edition 6 till 9.   En liten udda fråga kanske men jag
    >chansar att n책gon har det h채r intresset ocks책 i en grupp med 50-tals
    >underkl채der till stor del. Jag gillar 40 och 50-tals modet ocks책. Just nu
    >letar jag febrilt efter 50-tals underkjolar helst nya. Är den nån som har
    >n책got tips om n책gon som s채ljer underkjolar h채r i Sverige jag menar f철rst책s
    >dessa som fick kjolarna att st책 ut. De finns att best채lla fr책n Tyskland
    >osv. men jag skulle vilja köpa dessa helst i Sverige.   Det finns ju ett
    >antal f철reningar etc. som riktar sig till personer intresserade av
    >medeltiden osv. vet n책gon ifall det finns liknande f철r personer med ett
    >intresse för 30- 40- och 50-talet.   Jag gillar också den
    >Viktorianska/Edwardianska perioden och det 채r d채rf철r jag en g책ng b철rjade
    >med korsett. Det var mitt historiska kl채dintresse som ledde mig in p책 den
    >v채gen. N채r jag var runt 18-25 책r s책 anv채nde jag g철rdel en period men numera
    >är det bara korsett för min del.   Annalai    
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > Visa andra grupper i denna kategori.
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > F철r att inte f책 detta e-postmeddelande igen eller 채ndra
    >hur ofta det kommer, g책 till E-postinst채llningar.
    >
    >
    > Beh철ver du hj채lp? Om du har gl철mt ditt l철senord g책r du
    >till Passport Medlemstj채nster.
    >
    > Om du har andra fr책gor eller feedback g책r du till sidan
    >Kontakta oss.
    >
    >
    > Om du inte vill ha e-post fr책n denna grupp, eller om du
    >fick det h채r meddelandet av misstag, klickar du p책 Ta bort-l채nken nedan. I
    >det f철radresserad

    SvaraRadera
  2. Ett tips fr책n www.brollopstorget.se : "Man kan ta en "gammal" underkjol som passar och sedan k철pa tyll och sy rakt p책 underkjolen. Jag k철pte totalt ca 6m. tyll och "byggde" upp tyllet p책 kjolen med veck beroende p책 hur effekten skulle bli. Det har funkat bra, provade i em hos min s철mmerska. Total kostnad ca 120:-"

    SvaraRadera
  3. Hej Annalai, var inne p책 hemsidan, s책g din a undebart sexiga bilder. Kan man ser mer n책nstans? T채nk att f책 채lska med en kvinna kl채dd s책 *mums*   H채lsningar Johan i Sk책ne

    SvaraRadera