måndag 12 september 2005

korsetter o gördel


Hej Alla korsettvänner
Tack för ett rikhaltigt bildmaterial, bl.a sign 'Marianne* är så duktig att berätta om korsetter och gördlar, men jag efterlyser bilder från flickor o kvinnor som bär 50 tals gördel eller korsett  idag.

Finns Ni? Alla dessa bilder, Många väldigt vackra men dessa bilder, hur många som helst finns på webben att hämta ner så det är (tycker jag) inte varken är svårt eller intressant. Värdinnan borde fråga sig om detta är syftet med denna klubb. Finns det inga egna bilder att visa, det skulle jag se framemot som man o beundrare av den formfulländade kvinnan. Splendid

3 kommentarer:

  1. Det finns säkert mÃ¥nga tjejer, qvinnor som gÃ¥r omkring i gördel och korsett frÃ¥n 50-talet, men problemet är att dessa plagg, som är nästan 50 Ã¥r gamla har blivit mycket sköra. Mina korsetter och gördlar frÃ¥n 50 och 60-talet är inget som skulle hÃ¥lla för en daglig användning, utan man fÃ¥r finna sig i att ha modernare som Rago och liknande.   DÃ¥ bilder pÃ¥ internet har en förmÃ¥ga att sprida sig som ett influensavirus sÃ¥ har jag inga planer pÃ¥ att visa mig i mina underkläder, men det stÃ¥r fritt fram för andra i gruppen att komma med bilder pÃ¥ sig själva. OBS bara tjejerna :) Vill du se bilder p책 tjejer som idag b채r gamla g철rdlar s책 titta i l채nkarkivet p책 tex, http://www.retroangel.com och http://www.girdlegirl.co.uk/ kram Tina

    SvaraRadera
  2. Hje Tina

    Tack f철r Ditt trevliga svar, ville bara *r철ra* om lite *grytan* och jag har
    all respekt f철r Din grupp jag hoppas att jag f책r vara medlem i
    forts채ttningen - men jag hade en annan fr책ga och det var att var kan man
    k철pa dessa plagg fr책n 50 el 60 talet idag.Har f책tt fr책gan av intresserade
    damer och d책 vidarebefordrar jag den i sammanhanget till Dig som exempel.

    Kram Splendid


    SvaraRadera
  3. Hej Splendid!   Ett s채tt att komma 철ver gamla originalunderkl채der 채r att s철ka p책 Tradera och E-bay, men dessa blir ofta r채tt s책 dyra. Jag har hittat mina hos n책gra gamla manufakturaff채rer i skaraborgstrakten och nere i sm책land. M책nga g책nger ligger det helt nya oanv채nda undanstoppade i n책gon l책da och g책r att f책 f철r n책gon 100-lapp/st. Be dina damer att ringa runt och fr책ga eller helst bes철ka butikerna. Kollade f철r n책gra 책r sedan i G철teborg och Stockholm, men d채r hade teater och reyv채gare redan rensat lagren f철r sina projekt!   Alla andra i gruppen!! Ring nu inte alla pÃ¥ en gÃ¥ng, dessa trevliga gamla damer i manufakturaffärerna med förfrÃ¥gningar, sÃ¥ att de höjer priserna   Kram Tina.

    SvaraRadera