måndag 22 januari 2018

Före - Efter Playtex!

Nu blir det film! 
En idag inte helt korrekt presentation av att använda rätt behå, men eftersom vi i denna blogg tittar och skriver om underklädesmodet från förr, får ni förlåta mig.
Playtex visar här en reklamfilm från 70-talet, där kvinnan först använder en annan behå och är i princip osynlig för omgivningen. Efter att ha tagit på sig en Playtex Coeur Croise behå, får hon en mer uppmärksammad siluett och alla ser henne.
 
Efter att ha sett filmen, kan man undra om det inte är mer än hennes behå som gör att hon blir uppmärksammad?

1 kommentar:

  1. Tack för hjälpen med länken. Med allt annat lika måste det vara den toppiga siluetten som gör skillnaden. Jag skulle reagerat... och som sagt inget som jag minns från min tonår på 70-t. Finns ett par filmer till på samma tema, men denna tycker jag är bäst.
    Playtex finns kvar i tillverkning och Chantelle fête, en annan som jag bett er uppmärksamma. Med debut 1970 några år efter gräns, men tilltalande konisk form. Hittat reklamfilm även för denna om hur strikt kvinna blommar upp och studerar sin förföriska form i nya bh-n!
    Finns nyare klipp på Youtube med unga kvinnor som provat klassisk strut-bh och funnit dessa mer bekväma än dagens bh. Fast tveksamma till den annorlunda och ovana formen. Men modet kan ju ändras: Stella McCartney hade strut-bh till visning förra året, så jag har hoppet kvar!
    Tack för er sida!
    EJ

    SvaraRadera